Platné od 1.4.2024
Výrobce doporučuje před nasazením programu zjistit aktuální požadavky na provoz MES systému eMISTR, neboť program se neustále vyvíjí a tím pádem i jeho potřeby na HW a SW konfiguraci IT se mění.
Tento materiál obsahuje informace, které Agerit s.r.o. považuje za součást svého obchodního tajemství ve smyslu § 504 zák. č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku. Jakékoliv zveřejnění těchto informací, předání třetí straně nebo využití pro potřebu subjektu, který není mateřskou, sesterskou nebo dceřinou společností Agerit s.r.o. bez jejího souhlasu bude považováno za nekalou soutěž ve smyslu § 2976 občanského zákoníku.
Serverovou část programu můžete za určitých podmínek (např. malá firma, max. jedno současně spuštěné instance programu v celé počítačové síti, malý počet zakázek ročně) nainstalovat na dedikovaný čistý počítač s Windows 10 Professional nebo vyšší, a to bez přítomnosti aplikací 3. stran. Doporučená minimální konfigurace počítače by měla mít procesor Intel Core i5 10. generace nebo AMD Ryzen 5 s min. základní frekvencí 3.0 GHz (vypnutí funkce v BIOSu pro šetření výkonu na CPU), paměť min. 16 GB RAM, typ úložiště SSD pro SQL data. Minimální výkon na jedno jádro 2200 bodů dle https://www.cpubenchmark.net viz obrázek 1.
Dedikovaný server (lze sdílet i s jinými serverovými aplikacemi na základě konzultace). Procesor – min. Intel Xeon nebo AMD Epyc s min. základní frekvencí 3 GHz (min. dedikována 2 fyzická jádra ve virtuálním prostředí, vypnutí funkce v BIOSu pro šetření výkonu na CPU). Minimální výkon na jedno jádro 2300 bodů dle https://www.cpubenchmark.net viz obrázek 1. Paměť – min. 12 GB (sdílení paměti ve virtuálním prostředí je zakázáno). Úložiště – pevné disky typu SSD v RAID1 nebo RAID5 (sdílení fyzického disku pro SQL data ve virtuálním prostředí je zakázáno).
Dedikovaný server (lze sdílet i s jinými serverovými aplikacemi na základě konzultace). Procesor – min. Intel Xeon nebo AMD Epyc min. základní frekvencí 3 GHz (min. dedikována 4 fyzická jádra ve virtuálním prostředí, vypnutí funkce v BIOSu pro šetření výkonu na CPU). Minimální výkon na jedno jádro 2700 bodů dle https://www.cpubenchmark.net viz obrázek 1. Paměť – min. 16 GB (sdílení paměti ve virtuálním prostředí je zakázáno). Úložiště – pevné disky typu SSD v RAID1 nebo RAID5 (sdílení fyzického disku pro SQL data ve virtuálním prostředí je zakázáno).
Dedikovaný server. Procesor – min. Intel Xeon nebo AMD Epyc min. základní frekvencí 3 GHz (min. dedikována 6 fyzická jádra ve virtuálním prostředí, vypnutí funkce v BIOSu pro šetření výkonu na CPU). Minimální výkon na jedno jádro 3000 bodů dle https://www.cpubenchmark.net viz obrázek 1. Paměť – min. 32 GB (sdílení paměti ve virtuálním prostředí je zakázáno). Úložiště – pevné disky typu SSD v RAID1 nebo RAID5 (sdílení fyzického disku pro SQL data ve virtuálním prostředí je zakázáno).
Microsoft Windows Server 2016 a vyšší.
Obrázek 1. – Výkon jednoho jádra uvedený na webových stránkách u https://www.cpubenchmark.net
V případě, že bude zvažovat nasazení Cloudového řešení doporučujeme, aby splňovalo následující požadavky na provoz tohoto řešení.
Prostředí je typu klient-server s důrazem na garantovanou funkčnost provozu a její bezpečnost. Proto jsou odděleny data od uživatelů, popřípadě škodlivého software, který může vaše data poškodit (šifrovací viry) nebo odcizit či zneužít!
Pokud budete pořizovat virtuální server provozovaný v Cloudu, je nutno pořídit dva virtuální servery, dle požadovaných specifikací na HW a SW. Jeden dedikovaný server pro provoz systému eMISTR a druhý pro terminálové služby, na kterém budou vzdáleně pracovat vaši zaměstnanci viz. obrázek níže.
Cloudové řešení není doporučované v případě, že provozujete terminálový sběr dat z výroby u aplikací VMT, ANTOUCH anebo starší verze APTTOUCH (nyní se již neprodává), kde probíhají datové výměny na základě SQL dotazů, kde je vyžadována krátká odezva.
Propojení mezi Cloudovou infrastrukturou musí být zabezpečenou šifrovanou komunikací (VPN) a musí být garantována internetová neagregovaná konektivita 20 Mbit (tj. konektivita nebude menší než 20 Mbit jak pro odesílání, tak i pro stahování dat a nebude sdílena mezi více odběrateli internetu) jak na straně provozu Cloudu, tak i na straně provozovny.
Pokud tyto podmínky nejsou splněny není takovéto řešení garantováno pro bezporuchový provoz výrobcem systému a zákazník bere na sebe všechna rizika (např. ztráta dat z terminálů, poškozená data) spojené s provozem takového řešení.
Pro konkrétní funkční scénář nasazení ve vaší společnosti Vám velmi rádi poskytneme bezplatnou konzultaci, a proto se na nás neváhejte obrátit.
Jeden z možných příkladů nasazení terminálových služeb
V případě, že bude zvažovat nasazení produktu eCLOUD sloužící, jako terminál (odvod na chytrém mobilním telefonu) pro sběr výrobních dat z terénu (například montážní čety) je nutno zvážit požadavky na internetovou konektivitu v případě pořizování fotek z terénu. Doporučujeme, aby v lokalitě, kde je provozován server pro eMISTR byla silná internetová konektivita pro stahování a to minimálně 10 Mbit bez agregace.
Připojení do počítačové sítě Fast Ethernet (100 Mbit/s) s datovou propustností minimálně 100 Mbps v každém uzlu počítačové sítě pro klientské počítače, zařízení a terminály. Připojení do počítačové sítě Gigabit Ethernet (1000 Mbit/s) pro server.
Klientská a serverová část programu – záruka na plnou funkčnost a stabilitu programů se nevztahuje na instalace a následné provozování na operačních systémech Microsoft Windows, které již nejsou podporovány společností Microsoft (ukončená podpora). Platí to i pro instalace, kdy v době instalace byla funkčnost programu garantována.
Pokud je serverová část programu nainstalována na pracovní stanici (běžné PC), není garantována výkonnost (odvíjí se od aktuálního vytížení PC a zdraví jeho softwarového prostředí) a stabilita fungování programu (produkt Microsoft Windows Profesionál nebyl výrobcem vyvíjen pro nepřetržitý stabilní provoz, jelikož k tomuto účelu nabízí společnost Microsoft jiné své produkty).
Technická podpora při řešení vad tohoto charakteru (nesplnění HW a SW požadavků, výkonnost a stabilita serverové části na běžném PC) je placená i v případě, že je SW v záruce, nebo byla zaplacena roční aktualizační a technická podpora. Na chyby v programu (funkčnost, tiskové sestavy,atd.), které nebyly způsobeny starým nepodporovaným operačním systémem od společnosti Microsoft, se toto upozornění nevztahuje.